Studieverkstedet Oslo VO Sinsen

Lesenøkler: for lærere i voksenopplæringen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Lesenøkler: for lærere i voksenopplæringen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 439.828240715 V
Klassifikasjon
År
  • 2024
Noter
  • Det er flere ulike mål og retninger med leseopplæring for deltakerne i voksenopplæringen, men totalt sett kan vi oppsummere alle disse formålene med to ord: Tilgang og deltakelse. Dette dreier seg om at Norge er et tekstlig land, hvor det er tekster i ulike formater som gir tilgang til ulike deler av samfunnet for deltakerne. Det betyr at lesing er en ferdighet som hjelper deltakeren med å mestre livet sitt som voksen i Norge. I denne boka skal vi se nærmere på lesing i voksenopplæringen. Vi skal se på hva vi må tenke på når vi skal legge opp leseundervisningen i et klasserom med voksne som skal lære å lese på norsk, og hvordan vi kan jobbe med Lesenøkkel-metoden for å hjelpe deltakerne med å bli selvstendige lesere på norsk.
ISBN
  • 978-82-450-4930-5
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001632nam  22002651  4500
*00136277
*008240311s2024    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-450-4930-5$bheftet
*025  $a9788245049305
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anob$hnob
*0820 $a439.828240715$zh$223/nor/20240404
*090  $c439.828240715$dV
*10010$aVikhagen, Britt Rødal$d1991-$jNO$0(NO-TrBIB)1697005479234$8f
*24510$aLesenøkler$bfor lærere i voksenopplæringen$cBritt Rødal Vikhagen
*260  $aBergen$bFagbokforlaget$c2024
*300  $a94 sider$c24 cm
*520  $aDet er flere ulike mål og retninger med leseopplæring for deltakerne i voksenopplæringen, men totalt sett kan vi oppsummere alle disse formålene med to ord: Tilgang og deltakelse. Dette dreier seg om at Norge er et tekstlig land, hvor det er tekster i ulike formater som gir tilgang til ulike deler av samfunnet for deltakerne. Det betyr at lesing er en ferdighet som hjelper deltakeren med å mestre livet sitt som voksen i Norge. I denne boka skal vi se nærmere på lesing i voksenopplæringen. Vi skal se på hva vi må tenke på når vi skal legge opp leseundervisningen i et klasserom med voksne som skal lære å lese på norsk, og hvordan vi kan jobbe med Lesenøkkel-metoden for å hjelpe deltakerne med å bli selvstendige lesere på norsk.
*90010$aVikhagen, Britt Rødal$zVikhagen, Britt Rødal$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt30.08.2030Oslo VO Sinsen439.828240715 V