Forfatter
Tittel
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
År
Noter To-lydsord (KV / VK). Heftet for trinn 2 på lesetrappa inneholder øveord med to lyder (KV / VK). Lik førstelyd, ulik førstelyd og to-lydsordtekster. Alle tekstene er støttet av illustrasjoner. Leseheftet benyttes på skolen og hjemme for repetisjon av ferdigheter på det aktuelle lesetrinnet. Leseheftet følger progresjonen i Lesetrappas steg mot å utvikle funksjonelle lesestrategier og god leseforståelse. Metoden omfatter seks lesehefter, ett for hver av trinnene fra trinn 2 til trinn 7, samt tre skrivehefter for trinn 1-2, 3-4 og 5-7. Stenbråtenmetoden er en helhetlig metodikk for den tidlige leseopplæringen på 1. trinn eller i spesialundervisningen. Metoden er en systematisk tilnærming rettet mot å gi elevene leseflyt og leseforståelse. Metoden er evidensbasert og bygger på et bredt forskningsmateriell hvor effekten av ulike tiltak innen lesing og leseutvikling undersøkes. Stenbråtenmetoden dekker leseutviklingen fra en føralfabetisk fase til en automatisert alfabetisk fase. Når elevene behersker ferdighetsmålene i Lesetrappa, vil de ha utviklet automatiserte avkodingsferdigheter, ha funksjonell leseflyt og vil kunne lese tekster med god leseforståelse. I tillegg til lesemateriell som i hovedsak blir benyttet på skolen, jobber elevene i lesehefter og skrivehefter.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002329nam 22003131 4500
*00136066
*008170811s2017 no jr 00nob 9
*019 $ab$bl$dL
*020 $a978-82-7522-666-0$bh.
*025 $a9788275226660
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a439.8282076$zh$223/nor
*090 $c439.8282076$dD
*10010$aDragland, Bente Pedersen$jNO$0(NO-TrBIB)1499865477486$8f
*24510$aMål 2$bøveord og tekster$bto-lydsord, (kv/vk)$cBente Pedersen Dragland
*250 $a[bokmålutg.]
*260 $aVollen$bTell forl.$ccop. 2017
*300 $a37 s.$bkol. ill.$c23 cm
*520 $aTo-lydsord (KV / VK). Heftet for trinn 2 på lesetrappa inneholder øveord med to lyder (KV / VK). Lik førstelyd, ulik førstelyd og to-lydsordtekster. Alle tekstene er støttet av illustrasjoner. Leseheftet benyttes på skolen og hjemme for repetisjon av ferdigheter på det aktuelle lesetrinnet. Leseheftet følger progresjonen i Lesetrappas steg mot å utvikle funksjonelle lesestrategier og god leseforståelse. Metoden omfatter seks lesehefter, ett for hver av trinnene fra trinn 2 til trinn 7, samt tre skrivehefter for trinn 1-2, 3-4 og 5-7. Stenbråtenmetoden er en helhetlig metodikk for den tidlige leseopplæringen på 1. trinn eller i spesialundervisningen. Metoden er en systematisk tilnærming rettet mot å gi elevene leseflyt og leseforståelse. Metoden er evidensbasert og bygger på et bredt forskningsmateriell hvor effekten av ulike tiltak innen lesing og leseutvikling undersøkes. Stenbråtenmetoden dekker leseutviklingen fra en føralfabetisk fase til en automatisert alfabetisk fase. Når elevene behersker ferdighetsmålene i Lesetrappa, vil de ha utviklet automatiserte avkodingsferdigheter, ha funksjonell leseflyt og vil kunne lese tekster med god leseforståelse. I tillegg til lesemateriell som i hovedsak blir benyttet på skolen, jobber elevene i lesehefter og skrivehefter.
*521 $aSpesialundervisning
*7400 $aMål to
*90010$aPedersen Dragland, Bente$zDragland, Bente Pedersen$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening