Oslo voksenopplæring Skullerud

Positive lærer-elev-relasjoner: en fortelling fra klasserommet
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Positive lærer-elev-relasjoner: en fortelling fra klasserommet
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.102 Pos
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • Boken tar utgangspunkt i en konkret skolehverdag der en lærer og hennes sytten tredjeklassinger snakker om hva tallet atten kan være. Engasjementet er stort. Det er imidlertid ikke matematikkundervisning og barnas tallforståelse som er bokens hovedfokus, men noe som i første omgang er mer usynlig, taust og implisitt: relasjonen og samspillet mellom læreren og elevene hennes. For det er ingen selvfølge at undervisningssituasjoner er så positive som denne. Så hva er det egentlig som skjer i samtalen? Det er dette boken søker å finne svar på. Med sosiokulturell teori som overordnet rammeverk blir samtalen mellom læreren og elevene analysert ved hjelp av ulike teoretiske begreper. Analysen bidrar blant annet til å synliggjøre verbale og nonverbale virkemidler en lærer kan benytte i arbeidet med å utvikle gode relasjoner til elevene sine. Det å ha en positiv relasjon er viktig for både elever og lærere. Boken henvender seg dermed til lærerstudenter samt studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universitet og høyskoler. Den henvender seg også til pedagogisk-psykologisk rådgivere, lærere og andre som er opptatt av å få mer kunnskap om den relasjonelle dimensjonen i undervisning.
ISBN
  • 978-82-05-49382-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002117nam  22002891  4500
*00136238
*008160317s2016    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-05-49382-7$bh.
*025  $a9788205493827
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.1023$zh$223/nor
*0821 $a371.102$zb$223/nor
*090  $dP
*096  $a371.102 Pos
*24500$aPositive lærer-elev-relasjoner$ben fortelling fra klasserommet
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016
*300  $a129 s.$c22 cm
*520  $aBoken tar utgangspunkt i en konkret skolehverdag der en lærer og hennes sytten tredjeklassinger snakker om hva tallet atten kan være. Engasjementet er stort. Det er imidlertid ikke matematikkundervisning og barnas tallforståelse som er bokens hovedfokus, men noe som i første omgang er mer usynlig, taust og implisitt: relasjonen og samspillet mellom læreren og elevene hennes. For det er ingen selvfølge at undervisningssituasjoner er så positive som denne. Så hva er det egentlig som skjer i samtalen? Det er dette boken søker å finne svar på. Med sosiokulturell teori som overordnet rammeverk blir samtalen mellom læreren og elevene analysert ved hjelp av ulike teoretiske begreper. Analysen bidrar blant annet til å synliggjøre verbale og nonverbale virkemidler en lærer kan benytte i arbeidet med å utvikle gode relasjoner til elevene sine. Det å ha en positiv relasjon er viktig for både elever og lærere. Boken henvender seg dermed til lærerstudenter samt studenter i pedagogikk og spesialpedagogikk ved universitet og høyskoler. Den henvender seg også til pedagogisk-psykologisk rådgivere, lærere og andre som er opptatt av å få mer kunnskap om den relasjonelle dimensjonen i undervisning.
*532  $aKulturfond
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpesialpedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aMoen, Torill$d1953-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)97041374$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Oslo Voksenopplæring Skullerud - Biblioteket371.102 Pos