Forfatter
Tittel Klasseledelse: praksis, teori og forskning
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Ferdigheter i klasseledelse er den viktigste forutsetningen for at lærere skal lykkes i sitt arbeid. Undervisning og aktivitetsledelse er kjernen i lærerhåndverket, og målet er å skape et godt læringsmiljø hvor elever kan utvikle seg faglig og sosialt. Elever trives og lærer best i sosiale sammenhenger, og de har stort behov for kontakt med sine medelever. Derfor kan en forvente liv og leven i skolen. Bråk, uro og konflikter kan oppstå når elever får medvirke og utfolde seg. Samtidig er det behov for arbeidsro og oppmerksomhet i timene for at elevene skal ha mulighet til å lytte til læreren og hverandre, fordype seg i en tekst, løse problemer eller ganske enkelt få arbeide i fred. Boka gir oversikt over forsknings- og faglitteraturen om klasseledelse. Prinsipper for praksis beskrives ut fra ulike teoretiske perspektiver, sammen med forskningen og erfaringene de bygger på. Selv om det er utbredt enighet om at noen prinsipper virker bedre enn andre, er klasseledelse også et spørsmål om hvilke mål og verdier lærere prioriterer. Lærere, studenter i lærerutdanning og andre med interesse for skolens indre liv vil finne mye stoff til debatt, inspirasjon og ettertanke her.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002000nam 22002651 4500
*00136241
*008120910s2012 no ar 00nob 9
*019 $bl
*020 $a978-82-05-44420-1$bh.
*025 $a9788205444201
*040 $aBokbasen AS
*0823 $a371.102$zh$25/nor
*090 $dO
*096 $a371.102 Ogd
*10010$aOgden, Terje$d1948-$jNO$0(NO-TrBIB)90120829$8m
*24510$aKlasseledelse$bpraksis, teori og forskning
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a172 s.$c22 cm
*520 $aFerdigheter i klasseledelse er den viktigste forutsetningen for at lærere skal lykkes i sitt arbeid. Undervisning og aktivitetsledelse er kjernen i lærerhåndverket, og målet er å skape et godt læringsmiljø hvor elever kan utvikle seg faglig og sosialt. Elever trives og lærer best i sosiale sammenhenger, og de har stort behov for kontakt med sine medelever. Derfor kan en forvente liv og leven i skolen. Bråk, uro og konflikter kan oppstå når elever får medvirke og utfolde seg. Samtidig er det behov for arbeidsro og oppmerksomhet i timene for at elevene skal ha mulighet til å lytte til læreren og hverandre, fordype seg i en tekst, løse problemer eller ganske enkelt få arbeide i fred. Boka gir oversikt over forsknings- og faglitteraturen om klasseledelse. Prinsipper for praksis beskrives ut fra ulike teoretiske perspektiver, sammen med forskningen og erfaringene de bygger på. Selv om det er utbredt enighet om at noen prinsipper virker bedre enn andre, er klasseledelse også et spørsmål om hvilke mål og verdier lærere prioriterer. Lærere, studenter i lærerutdanning og andre med interesse for skolens indre liv vil finne mye stoff til debatt, inspirasjon og ettertanke her.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLærerrollen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKlasseledelse$2Bokbasen AS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening